GAMBAR KAPAL TITANIC SETELAH BERABAD DI BAWAH LAUT

mesti ramai diluar sana pernah dengar tentang titanic.seperti apa yang telah difilemkan ,kapal titanic tersebut karam di dasar lautan setelah melanggar iceberg dan menyebabkan kapal titanic tersebut terputus dua.dalam cerita titanic tu nampak macam best je kan?adakah cerita itu benar ?adakah kapal itu wujud?atau hanya rekaan semata-mata?bergantung pada anda nak percaya atau tidak.kenyataannya ,akibat dari kerajinan pakar pakar arkeologi yang tak boleh duduk diam ini,kita berjaya mencungkil sejarah yang berlaku berpuluh2 tahun dahulu kan?trimas buat teknologi

setelah sekian lama berada di dasar lautan,akhirnya kapal ini telah ditemui didasar lautan dan merungkai misteri tentang kapal ini.sugguh menakjubkan dan membuatkan kita terdiam seketika melihat senibina kapal yang menjadi sejarah.

mungkin ramai tidak tahu tentang cerita sebenar penyebab kapal ini tenggelam.mengikut apa yang diceritakan oleh cucu,cicit pemilik kapal ini sebenarnnya kemalangan itu boleh dielakkan jika kapten kapal itu tidak panik ketika mengelak ketulan ais dihadapan mereka,katanya kapten tersebut telah memusingkan kapal ke arah yang salah ketika mengelak dari ais dan ketka beliau cuba membetulkan keadaan,semuanya sudah terlambat.dan kapal itu juga tenggelam dengan cepat kerana kapten tidak memberhentikan kapal tetapi memilih untuk meneruskan perjalanan lantas menyebabkan kapal itu tenggelam dengan pantas.jika tidak,pasti penumpang dan anak kapal masih ada masa untuk menunggu bantuan tiba.dan mereka pun boleh lah bercerita tentang apa yang berlaku di atas kapal tersebut..

Cicit kepada pemilik kapal titanic disoal oleh wartawan yang menebual beliau tentang kebenaran ini mengapa ianya tidak diberitahu lebih awal,jawab beliau adalah kerana keluarga mereka tidak mahu orang ramai menyalahkan moyang mereka kerana ketika itu orang awam telah menganggap moyang mereka sebagai hero dalam peristiwa titanic ini.

antara gambar penemuan kapal titanic di dasar laut:

 

 


menarik kan?

About these ads

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s